„Ghidul centrelor de documentare şi informare, al bibliotecilor şcolare şi al bibliotecilor publice pentru copii”

16 Iunie 2009 la 12:55 pm | Postat in biblioteci pentru copii, biblioteci şcolare, CDI, publicaţii de biblioteconomie | Lasă un comentariu
Etichete: , ,

ANTONESCU, S.M.; FORTIN, Simona. Ghidul centrelor de documentare şi informare, al bibliotecilor şcolare şi al bibliotecilor publice pentru copii. Bucureşti: Semn de Carte, 2009-. ISBN 978-606-92102-1-5
Vol. 1. Lectura copiilor şi adolescenţilor. 2009. 187 p. ISBN 978-606-92102-2-2

Semnalăm apariţia, la editura „Semn de Carte” din Bucureşti, a primului volum al lucrării Ghidul centrelor de documentare şi informare, al bibliotecilor şcolare şi al bibliotecilor publice pentru copii. Autoarele, dr. Simona Antonescu şi drd. Simona Fortin, cadre didactice ale Facultăţii de Litere din Universitatea Bucureşti – Catedra de Biblioteconomie şi Ştiinţa Informării, îşi propun prin această lucrare „să ofere celui interesat prin profesie de lectura copiilor şi adolescenţilor şi de organizarea şi funcţionarea structurilor documentare care se ocupă cu acest utilizator un răspuns la întrebările pe care şi le-ar putea pune legate de acest domeniu” (Cuvânt înainte, p. 5).

Ghidul… îşi propune o abordare sistematică a problematicii menţionate, fapt demonstrat de tematica celor opt volume proiectate ale lucrării:

    Vol. 1: Lectura copiilor şi adolescenţilor
    Vol. 2: Documentele scrise şi literatura pentru copii şi adolescenţi
    Vol. 3: Documentele moderne şi noile tehnologii în structurile documentare pentru copii şi adolescenţi
    Vol. 4: Organizarea structurilor documentare pentru copii şi adolescenţi
    Vol. 5: Funcţionarea structurilor documentare pentru copii şi adolescenţi. Proiecte socio-culturale
    Vol. 6: Didactica ştiinţelor informării
    Vol. 7: Evaluarea structurilor documentare pentru copii şi adolescenţi
    Vol. 8: Structurile documentare pentru copii şi adolescenţi. Bibliografii, Anexe, Materiale auxiliare

Volumul 1 – Lectura copiilor şi adolescenţilor – este structurat în următoarele capitole:

  • Preachiziţia lecturii
  • Achiziţia lecturii
  • Lectura şi şcoala
  • Dezvoltarea copilului şi lectura
  • Stadiile de dezvoltare şi lectura

Considerăm că lucrarea doamnelor S. Antonescu şi S. Fortin răspunde unei necesităţi stringente de informaţie pertinentă şi de actualitate cu privire la specificul interacţiunii dintre structurile infodocumentare şi utilizatorii din categoria copiilor şi adolescenţilor, şi o recomandăm cu căldură celor interesaţi de acest subiect. Pentru cei interesaţi s-o achiziţioneze, menţionăm datele de contact ale editurii, aşa cum apar ele pe versoul paginii de titlu: Editura Semn de Carte, Str. Gh. Petraşcu nr. 10, sector 3, Bucureşti; comenzi: editura.semndecarte@gmail.com.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: