Dezbateri privind legea educației – introducerea problemelor de bibliotecă în legea educației

18 Aprilie 2010 la 6:58 pm | Postat in Documente utile, legislaţie | 2 comentarii

La dezbaterile privind legea educației din perioada 15 martie-9 aprilie a participat și președintele ABR, prof. univ. dr. Mircea Regneală, care a pledat pentru introducerea în lege a problemelor de bibliotecă.

 În urma dezbaterilor, problematica bibliotecilor se regăsește în legea educației după cum urmează:

 Art. 59

(1) Bibliotecile școlare și centrele de documentare și informare se organizează și funcționează pe baza unui regulament elaborat de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

(2) Se înființează Biblioteca Școlară Virtuală și Platforma Școlară de e-learning, care includ programe școlare, exemple de lecții pentru toate temele din programele școlare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare. Aceste resurse digitale vor fi protejate de legea dreptului de autor, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului obținând dreptul de publicare din partea autorilor, astfel încât aceste resurse sa fie accesibile permanent și gratuit oricărui elev sau profesor.

(3) Unitățile de învățământ utilizează platforma școlară de învățare pentru a acorda asistență elevilor în timpul sau în afara programului școlar, sau pentru cei care, din motive de sănătate, temporar nu pot frecventa școala.

(4) Înființarea, gestiunea și îmbogățirea permanentă a Bibliotecii Școlare Virtuale și a Platformei Școlare de e-learning intra în responsabilitatea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

 7. CONDUCEREA SISTEMULUI ȘI A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT

Art. 83

(2) Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului exercită, în domeniul învățământului preuniversitar, următoarele atribuții:

t) construiește și asigură funcționarea optimă a platformei școlare de e-learning, precum și a bibliotecii școlare virtuale;

 Baza materială a învățământului preuniversitar public

Art.101, paragraful (1)

Baza materială a învățământului preuniversitar public constă în întreg activul patrimonial al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, al instituțiilor și unităților de învățământ preuniversitar existent la data intrării în vigoare a prezentei legi, precum și în activul patrimonial redobândit sau dobândit ulterior și cuprinde: terenuri și clădiri destinate procesului de învățământ preuniversitar, dotări și echipamente, biblioteci, stațiuni didactice și de cercetare,ateliere școlare, ferme didactice, terenuri agricole, cămine, internate, cantine, palate și cluburi ale copiilor, baze cultural-sportive și de odihnă, precum și orice alt obiect de patrimoniu destinat procesului de învățământ și salariaților din învățământul preuniversitar.

 Art.197

(1) Pentru exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului constituie registre de experți și se sprijină pe organisme consultative, la nivel național, alcătuite pe criterii de prestigiu profesional și moral: Consiliul Național de Statistică și Prognoză a Învățământului Superior, Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare, Consiliul Național al Cercetării Științifice din Învățământul Superior, Consiliul Național de Finanțare a Învățământului Superior, Consiliul Național al Bibliotecilor Universitare,Consiliul Național pentru Calificări Universitare și Consiliul de Etica și Management Universitar.

 Art.199

(4) Consiliul Național al Bibliotecilor Universitare are în atribuții elaborarea strategiei de dezvoltare, evaluare periodică și coordonarea sistemului de biblioteci din învățământul superior.

  Art. 222. Personalul didactic auxiliar este format din:

a) bibliotecar, documentarist, redactor;

 Art. 223

Pentru ocuparea funcțiilor didactice auxiliare trebuie îndeplinite următoarele condiții de studii:

a) pentru funcția de bibliotecar, de documentarist și de redactor: absolvirea, cu examen de diplomă, a unei instituții de învățământ, secția de biblioteconomie, sau a altor instituții de învățământ ai căror absolvenți au studiat în timpul școlarizării disciplinele de profil din domeniul biblioteconomiei. Pot ocupa funcția de bibliotecar, de documentarist sau de redactor și absolvenți ai învățământului postliceal sau liceal cu diplomă în domeniu/absolvirea cu examen de diploma a unei instituții de învățământ, secția de biblioteconomie, sau a altor instituții de învățământ ai căror absolvenți au studiat în timpul școlarizării disciplinele de profil din domeniul

biblioteconomiei; pot ocupa funcția de bibliotecar, de documentarist sau de redactor și alți absolvenți ai învățământului superior, postliceal sau liceal cu diplomă, pe perioadă determinată, dacă au urmat un curs de inițiere în domeniu;

 Art. 283

(2) Instituțiile sau organizațiile în care se realizează invitarea în contexte non-formale sunt: instituțiile și organizațiile menționate la alin. (1) precum și prin: centre de îngrijire și protecție a copilului, palate și cluburi ale elevilor, la locul de muncă, instituții culturale: muzee, teatre, centre culturale, biblioteci, centre de documentare, cinematografe, case de cultura, și prin asociații profesionale, culturale, sindicate, organizații nonguvernamentale.

 

Pentru mai multe informații, vă rugăm să studiați proiectul de lege adoptat de către Guvernul României în data de 12 aprilie şi transmisă Parlamentului:

Legea Educatiei Nationale aprobata Guvern[1]

 

 

2 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. De ce nu sunt acceptate si studii in psihologie, pedagogie ?
    Munca de bibluoteca nu inseamna numai cotare si catalogare. La bibliotecile scolare, munca cu cititorul implica cunostinte in domeniul psihologiei si pedagogiei.
    Nimic nu s-a schimbat, se rescriu articolele din vechea lege si iata schimbarea. Sa incercam sa schimbam ceva.

  2. Scuze, din greseala am scris bibluoteca in loc de biblioteca. Imi pare rau.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: